جلسه کارگروه برند سازی و در آمدزایی آموزشکده دکتر معین رشت
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان گیلان- آموزشکده دختران رشت -دکتر معین : با توجه به اهتمام ویژه دکتر صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور به امر برند سازی و جذب خیرین ، و همچنین پیگیری های رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان گیلان دکتر رسول شمشادی ؛ اولین جلسه کارگروه برند سازی و درآمد زایی آموزشکده در سال 1399 .با حضور اعضای محترم هیات علمی ،مدیران گروه های آموزشی و اساتید مدعو به منظور هم اندیشی و هم افزایی بیشتر برگزار شد . در ابتدای جلسه، خانم طاهره خیرخواه صادق سرپرست آموزشکده معین گزارشی از فعالیت های آموزشکده در خصوص برند سازی ، در آمد زایی و جذب خیرین برای حاضران ارائه کردند و در این زمینه اظهار داشتند : امروزه تعداد دانشگاهها در همه جای دنیا افزایش چشمگیری یافته است. این افزایش بدون در نظر گرفتن تغییرات جمعیت شناختی و نداشتن برنامه های مناسب برندسازی باعث شده تا شاهد صندلیهای خالی در دانشگاه ها باشیم . با گذشت زمان و افزایش دانشگاه ها، دانش آموزان حق انتخاب پیداکرده اند. مسلماً آنها دانشگاهی را انتخاب میکند که برند معتبرتری را داشته باشد و برای جامعه هدف شناخته شده تر باشد ؛ به این دلیل که یکی از اهداف تحصیل، پیدا کردن شغل مناسب و از طرفی احراز جایگاه اجتماعی است؛ که هر دو این خواسته ها با مفهوم برند گره خورده اند. این برند یک دانشگاه است که باعث میشود آن مخاطب شغل بهتری را کسب کند و یا به جایگاه اجتماعی بهتری دست پیدا کند. با توجه به این مباحث برند سازی در دانشگاههای داخل کشور ضروری است و دانشگاههایی میتوانند مقطع کارشناسی و کاردانی خود را در حال حاضر از دانشجو پر کنند که برند سازی درستی بر روی دانشگاه انجام داده باشند.
توجه به برند سازی و شناساندن دانشگاه فنی و حرفه ای که مسئولیت امر آموزش مهارت و تربیت تکنسین فنی در وزارت علوم را به عهده دارد ،فرآیندی ضروری و مهم است .
همچنین توجه به درآمد زایی دانشگاه از تولیدات فناورانه و دست ساخته های اساتید و دانشجویان و برگزاری دوره های آموزش آزاد تخصصی اشتغال و کار آفرینی جهت کسب درآمد برای دانشگاه مهم و قابل توجه است .
مهمترین مسائل ذکر شده در جلسه :
1- دعوت ازصنایع ،شرکت ها و .. برای حضور در آموزشکده
2- شناسایی و دعوت از خیرین برای بازدید از آموزشکده
3- لزوم توجه به تولیدات و دست ساخته های دانشجویی
4 -دعوت از کارشناسان برندینگ و بازیابی برای بازدید از محصولات تولید دانشگاه
5 توجه به تبلیغات و بازاریابی در فضای مجازی